Nevyplnili jste přihlašovací údaje.
Uživatel neexistuje.
Špatné heslo.
Váš účet není aktivní.
Jste odhlášen.
Dobrý den, celý den.
Internet, moderní komunikační prostředek, zasahuje do našeho života čím dál více. Dávno už neslouží jen k prohlížení webových stránek. Čím dál častěji využíváme služby internetových obchodů a pořizujeme různé služby. Internet zasáhl i do oblasti pojišťovnictví. Není dnes problém sjednat si pojistnou smlouvu na dálku cestou internetových aplikací pojišťoven nebo “elektronických” zprostředkovatelů pojištění – různých srovnávačů apod.
Pojištění se však od ostatních nákupů po internetu v mnohém liší. Především svojí složitostí. Už tím, že se jedná často o velmi široký okruh vstupních informací po jejichž zpracování se potom vypracuje dobré pojištění. Optimální vyhodnocení vašich pojistných potřeb i sebe lépe vypracovaný program jen těžko provede. Zároveň Vás žádný program neupozorní na záludnost pojistných podmínek, nevysvětlí pojistné pojmy, výluky s pojištění a další náležitosti se kterými máte ze zákona nárok být seznámeni atd. Pokud se rozhodnete pro sjednání pojistky elektronickou cestou, berete na sebe úlohu profesionálního poradce včetně jeho znalostí a zkušeností. Navíc se zbavujete jeho služeb, které by vám měl poskytovat po celou pojistnou dobu (nedělá-li to, vyměňte ho!). Hlavní výhoda sjednání pojistné smlouvy elektronickou cestou – časová úspora, klid domova se tak během trvání pojištění může zcela vytratit. Na neodborně uzavřeném pojištění můžete i tratit.
Jaké výhody a nevýhody má sjednání pojištění elektronickou cestou a cestou pojistného poradce? Ty nejdůležitější jsme pro vás shrnuli do následujících tabulek.
Elektronické sjednání pojistné smlouvy - cestou srovnávačů pojištění |
|
KLADY |
ZÁPORY |
Smlouvu uzavřu v pohodlí doma | Musím prostudovat množství materiálů a porozumět jim |
Rychlý přehled o ceně | Cena nemusí odpovídat kvalitě pojištění |
Je-li kritériem pouze cena – nejrychlejší postup | Jakékoli změny ve smlouvě vyřizuji bez odborné pomoci |
Pojistné bývá zpravidla levnější | Při likvidaci pojistné události nemám k dispozici poradce |
Záležitosti, které nelze řešit elektronicky musím vyřizovat osobně na pobočce pojišťovny (může být vzdálena i několik km) | |
Nevím s kým (u koho) jsem smlouvu uzavřel | |
Vyřizování dotazů přes infolinky |
Při elektronickém sjednání pojistné smlouvy spoléhám sám na sebe a musím počítat s tím, že během pojistné doby mi náklady na vyřizování záležitostí z pojistné smlouvy mohou převýšit úsporu získanou při jejím sjednání.
Sjednání pojistné smlouvy cestou pojistného poradce |
|
KLADY | ZÁPORY |
Výběr poradce dle vlastního uvážení | Sepsání smlouvy zpravidla na obchodním zastoupení |
Vím s kým smlouvu sjednávám | Sepsání smlouvy doma – zpravidla narušuje klid rodiny |
Mám záznam z jednání o pojistné smlouvě (doklad o průběhu jednání) | V některých záležitostech je třeba si domluvit schůzku, příp. dodržet provozní dobu |
Vím kdy a kam zajít v případě potřeby a na koho se obrátit | Pojistné bývá o málo vyšší |
Nemusím studovat materiály, pouze se dotazuji na to, co mě v pojištění zajímá a kladu požadavky | |
Mohu kdykoli žádat poradce o pomoc , o konzultaci | |
Dobrý poradce za mne hlídá novinky a optimalizuje pojištění podle mých aktuálních pojistných potřeb | |
Změny ve smlouvě, likvidace vyřizuji přes poradce |
Ať už se rozhodnete pro uzavření pojistky elektronicky nebo cestou pojistného poradce, doporučujeme mít vždy na paměti, že dnem uzavření pojistky služba začíná. Je proto důležité sledovat v čase jak se mění hodnota vašeho majetku (v případě majetkového pojištění) a jak se mění váš životní styl (v případě pojištění osob) a jak těmto změnám odpovídají vaše pojistky. I ty totiž stárnou. Bohužel na to klienti často přijdou až při plnění z pojistných událostí. Máte-li poradce, zadáte požadavek. Nemáte-li, nezbývá než se pustit do studia sám.
Neodmítejte proto své pojistné poradce, když s vámi chtějí probrat současnou pojistku (ať už majetkovou nebo životní) a případně zaktualizovat rozsah pojistného krytí. Rozhodnutí, jestli na změnu přistoupíte nebo ne je pouze jen na vás.
Naopak vyvarujte se poradců, kteří nemají se vznikem vašich pojistek nic společného (příslušnost najdete např. v pojistné smlouvě) a nabízejí vám, z toho či onoho důvodu, novou “lepší” pojistku. Nezapomínejte na to, že svoji pojistku jste sjednávali kdysi za jiných podmínek (finančních, či životních), kterým v té době odpovídala. Žádná pojišťovna si nedovolí uvést na trh špatný pojistný produkt jde jen o to, aby ten váš splňoval vaše požadavky.
-FC-