To si alespoň myslí ČAP (Česká asociace pojišťoven), která nesouhlasí s požadavkem ČNB, aby obchody, cestovní kanceláře a ostatní, kteří ke svým výrobkům, či produktům nabízejí pojištění, museli, stejně jako ostatní zprostředkovatelé pojištění absolvovat odborné zkoušky a podléhali stejnému režimu při sjednání takovéhoto pojištění. ČNB je názoru, že pravidla při sjednávání pojištění by měla platit pro všechny stejně, jak sdělil HN viceguvernér Tomáš Nidetzký. Pokud si totiž koupíte mobil, zájezd nebo pořídíte kreditní kartu, vždy dostanete ke službě nabídku abyste si přikoupili pojištění (nejčastěji cestovní nebo proti poškození). Stačí jen souhlasit a zaplatit. Přitom se nedozvíte o pojistném produktu zhola nic… Není divu, že s tímto názorem ČNB ČAP nesouhlasí, prý z důvodu nárůstu administrativy ( u zprostředkovatelů pojištění jí nárůst administrativy nevadil). Jde totiž o rychle rostoucí byznys ve kterém se točí miliardy korun. U nás má takovouto pojistku více jak 6 mil. lidí.