Podle průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) realizovaného v květnu 2017 veřejnost segmentu pojišťovnictví spíše důvěřuje. 55% oslovených respondentů uvedlo, že se služby pojišťoven za posledních 5 let zlepšily a 35% zůstalo k této otázce neutrálních. O změně své hlavní pojišťovny by uvažovala pouze necelá třetina respondentů a hlavními důvody by byla subjektivně vysoká cena pojištění nebo problémy s pojistným plněním. Průzkum ukázal, že většina klientů se spoléhá na svého poradce a preferuje osobní kontakt.
Mezi silné stránky a tzv. „must have“ klienti zařadili následující atributy: profesionalita poradce a jeho dosažitelnost, přístup v případě škody a plnění slibů, jednoduchý proces uzavření smlouvy a srozumitelné podmínky. Slabých stránek pojišťovny podle průzkumu moc nemají, ale klienti by přivítali co nejlepší ceny a nabídku výhod nebo slev.