Nevyplnili jste přihlašovací údaje.
Uživatel neexistuje.
Špatné heslo.
Váš účet není aktivní.
Jste odhlášen.
Dobrý den, celý den.
Snad není v republice nikdo, kdo si nevšiml pádu naší koruny. K jejímu rychlému propadu vůči dvěma nejsilnějším měnám stačilo pouhé oznámení ČNB, že uvažuje na svém únorovém zasedání rozhodnout o jejím dalším znehodnocení. Hlavním důvodem je prý udržení inflačního cíle 2% a zamezení deflace. V listopadu 2013 jsme zažili první 5% devalvaci koruny a nyní je obava z dalšího umělého snížení její kupní síly. Argumenty pro takovéto kroky mohou být různé. Aniž bych chtěl s ekonomy polemizovat o výhodnosti, či nevýhodnosti inflace a deflace pro český trh a komu prospějí, pro většinu obyvatel to znamená jediné – hodnota naspořených peněz klesá, chudneme. Dokonce ani podnikům nevyhovuje slabá koruna o čemž jsme nedávno informovali v novinkách a velcí podnikoví hráči už dávno obchodují v eurech. Takže “hrátky” s českou měnou odnese zase jen spořící občan. Ať ukládá peníze do jakéhokoli finančního produktu (penzijní spoření, stavební spoření, spořící účty, investiční životní pojištění atd.), vždy budou snížením kupní síly koruny sníženy i jeho úspory. Kupní síla koruny za poslední 4 roky poklesla o téměř 30%. Zhodnocení penzijních fondů se pohybuje kolem 2,1% a spořící účty připisují nárůst dokonce pod 1% ! Opravdu se jedná o spoření, o finanční budoucnost ?!
Již od roku 2009 umožňujeme našim klientům opustit “jistotu” peněz ukládaných pouze do finančních produktů a jako alternativu nabízíme jejich uložení do investičního zlata. Zlato totiž historicky, dlouhodobě a spolehlivě plní svojí hlavní úlohu – chrání peníze před znehodnocením ať už z vůle ekonomů ČNB nebo vývojem trhu. Zlato si dnes může koupit opravdu každý buď jednorázovým nákupem nebo prostřednictvím spořícího plánu.
Bohužel i u zlata se však projevuje „obchodní paradox“ a zažívá jej v posledních měsících celý český trh s investičním zlatem. I když je jeho cena nízká, prodej klesl zhruba o třetinu. A to přesto, že základní investorská poučka je „kupovat levně, prodávat draze“. Vše přitom nasvědčuje tomu, že v příštích letech cena poroste. Za nižší prodej zlata mohou kromě poklesu ceny i informace v médiích. Noviny a televize o zlatu nejvíc informují v době, kdy jeho cena prudce roste. Nalákají tak další kupce. A ti dělají obrovskou chybu – investují do něčeho, na čem nevydělají. Rok 2015 se jeví jako výhodný pro nákup zlata.
Zlatu navíc pomůže také obnovený indický zájem o zlato. V Indii, která byla dlouhou dobu největším spotřebitelem zlata na světě, od roku 2013 poptávka klesala kvůli nové dovozní dani.Ve druhé polovině loňského roku přitom začal znovu růst. Indie se tak letos bude pravděpodobně znovu přetahovat o pozici největšího spotřebitele s Čínou , která v posledních letech zažívá zlatou horečku.
Ivo Konopásek
Jednatel společnosti